Goedenmiddag,
Ik ben van plan om 3 oktober een halve marathon te lopen en - als dat allemaal goed gaat - in april 2017 de hele in Rotterdam, ook weer volgens jullie schema.
Het is natuurlijk nog lang niet zover, maar wat is het verstandigste om de drie tussenliggende maanden te doen qua training? Ik wil natuurlijk zo fit mogelijk blijven als ik start met de training voor de hele.
Ben benieuwd!
Vriendelijke groet,
Saskia
Na halve marathon in oktober
- RunningRob - Sportrusten
Re: Na halve marathon in oktober
Hoi Saskia,
Je kunt het schema van de halve herhalen. Om op niveau te blijven moet je minimaal 2 trainingen in de week doen, maar beter is 3. Je hoeft dus niet persee 4 trainingen te doen (mag wel uiteraard)
De laatste 2 weken voordat je voor de hele marathon begint te trainen doe je dan even heel rustig aan, zodat je echt goed herstelt, dus bijvoorbeeld 2 lichte trainingen per week.
Met blijde groet,
Rob
Je kunt het schema van de halve herhalen. Om op niveau te blijven moet je minimaal 2 trainingen in de week doen, maar beter is 3. Je hoeft dus niet persee 4 trainingen te doen (mag wel uiteraard)
De laatste 2 weken voordat je voor de hele marathon begint te trainen doe je dan even heel rustig aan, zodat je echt goed herstelt, dus bijvoorbeeld 2 lichte trainingen per week.
Met blijde groet,
Rob