Vragen schema
Vragen schema
Hallo Sportrusters,
Ik ben dinsdag bij de workshop geweest en meteen van start gegaan met lopen. Nu heb ik een paar vragen.
Als je een training hebt gedaan moet je dan je gemiddelde hartslag ik invullen of laat je de hartslag staan die het schema aangeeft? Omdat je eerst naar je snelheid moet lopen is je gemiddelde vaak lager, of moet je pas naar je kilometers kijken als je op de juiste hartslag loop?
En wat is mijn halve marathon hartslag? Mijn omslagpunt is 186 en ik loop de 10 km in 53 min. In mijn schema staat een marathonhartslag hoog 175 en laag 170 en in het boek staat dat mijn halve marathonhartslag 168 zou moeten zijn. Dus wat moet ik nu aanhouden.
Wij hebben besloten dat we eerst voor de halve marathon van Amsterdam gaan en daarna een mooie marathon gaan uitzoeken. Kunnen we dan gewoon gebruik blijven maken van het sportschema en kan je die dan aanpassen voor de volgende trainingen of moet je dan opnieuw aanmelden?
Alvast bedankt.
Groetjes Fonda
Ik ben dinsdag bij de workshop geweest en meteen van start gegaan met lopen. Nu heb ik een paar vragen.
Als je een training hebt gedaan moet je dan je gemiddelde hartslag ik invullen of laat je de hartslag staan die het schema aangeeft? Omdat je eerst naar je snelheid moet lopen is je gemiddelde vaak lager, of moet je pas naar je kilometers kijken als je op de juiste hartslag loop?
En wat is mijn halve marathon hartslag? Mijn omslagpunt is 186 en ik loop de 10 km in 53 min. In mijn schema staat een marathonhartslag hoog 175 en laag 170 en in het boek staat dat mijn halve marathonhartslag 168 zou moeten zijn. Dus wat moet ik nu aanhouden.
Wij hebben besloten dat we eerst voor de halve marathon van Amsterdam gaan en daarna een mooie marathon gaan uitzoeken. Kunnen we dan gewoon gebruik blijven maken van het sportschema en kan je die dan aanpassen voor de volgende trainingen of moet je dan opnieuw aanmelden?
Alvast bedankt.
Groetjes Fonda
Laatst gewijzigd door Fonda op 21 jul 2016, 07:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vragen schema
Hallo Fonda,
ikzelf vul mijn gemiddelde hartslag dan in ,maar bovenaan de dag zelf komt dan de voorgestelde hartslag,zijnde die van het schema.
Maar weet ook niet of dit correct is hoor.... wel is het een goed idee om de hartslagmeter maar aan te zetten na de warming up .
Ik ben trouwens ook nieuwsgierig naar het antwoord op je laatste vraag.
Denk dat Rob wel al de vragen kan en zal beantwoorden.
Fijn weekend groeten Christine
ikzelf vul mijn gemiddelde hartslag dan in ,maar bovenaan de dag zelf komt dan de voorgestelde hartslag,zijnde die van het schema.
Maar weet ook niet of dit correct is hoor.... wel is het een goed idee om de hartslagmeter maar aan te zetten na de warming up .
Ik ben trouwens ook nieuwsgierig naar het antwoord op je laatste vraag.
Denk dat Rob wel al de vragen kan en zal beantwoorden.
Fijn weekend groeten Christine
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Fonda,
Met blijde groet,
Rob
Je vult de gemiddelde hartslag in van de training, dus exclusief warmlopen, maar inclusief het "op gang komen". Dus stel je moet 6 km lopen op hartslag 170 dan vul je het gemiddelde in van deze 6km, en dat kan dus best onder de 170 liggen. Doel is dat je na verloop van tijd ziet dat je sneller gaat lopen op deze training. Dit is alleen zinvol als je het gemiddelde noteert van de hele training en niet alleen van de laatste kilometers.Fonda schreef: Als je een training hebt gedaan moet je dan je gemiddelde hartslag ik invullen of laat je de hartslag staan die het schema aangeeft?
Dit zoek ik uit, hier kom ik op terug.Fonda schreef: En wat is mijn halve marathon hartslag? Mijn omslagpunt is 186 en ik loop de 10 km in 53 min. In mijn schema staat een marathonhartslag hoog 175 en laag 170 en in het boek staat dat mijn halve marathonhartslag 168 zou moeten zijn. Dus wat moet ik nu aanhouden.
In principe moet je je opnieuw aanmelden. Hiervoor is een "Online sportrusten pakket" zonden boeken en workshop.Fonda schreef: Kunnen we dan gewoon gebruik blijven maken van het sportschema en kan je die dan aanpassen voor de volgende trainingen of moet je dan opnieuw aanmelden?
Met blijde groet,
Rob
Hoi Rob en Christine,
Bedankt voor jullie reactie. Ben echt super enthousiast over het programma. Vind het ook leuk om via een schema te lopen. Maar vind het ook wel pittig voor de halve marathon.
Groetjes Fonda
P.s. Rob ik ben wel erg benieuwd wat mijn halve marathon hartslag is.
Bedankt voor jullie reactie. Ben echt super enthousiast over het programma. Vind het ook leuk om via een schema te lopen. Maar vind het ook wel pittig voor de halve marathon.
Groetjes Fonda
P.s. Rob ik ben wel erg benieuwd wat mijn halve marathon hartslag is.
Fonda,
Inderdaad schema voor halve marathon is behoorlijk pittig. Marathon schema is qua hartslagen en snelheid een stuk beter te doen.
grtn
Maarten
Inderdaad schema voor halve marathon is behoorlijk pittig. Marathon schema is qua hartslagen en snelheid een stuk beter te doen.
grtn
Maarten
Lopen met je hart: heerlijk!
Ik ben erachter, het blijkt dat Koen de hartslag in het boek wat lager aan heeft gehouden dan in het online programma. Dus het boek geeft je een hartslag waarmee je een goede halve marathon kan uitlopen, het online programma levert een schema waarbij je ook een snellere tijd kunt halen.Fonda schreef: P.s. Rob ik ben wel erg benieuwd wat mijn halve marathon hartslag is.
Dan nog een aanvulling op je vraag of je het schema een tweede keer kan gebruiken:
Een aantal dagen na afloop van je 100 dagen krijg je automatisch een kortingscode, waarmee je een tweede periode kunt starten tegen een gereduceerd tarief.
met blijde groet,
Rob
Bedankt Rob voor je antwoord.
Ik heb nog een vraag. Ik heb afgelopen zondag erg mijn best gedaan en mijn vorige PR met 2 minuten verslagen. Maar nu heb ik het schema ingevuld en nu moet ik nog harder lopen
.
Mijn halve marathon hartslag zou dan nu 172 tot 177 zijn. Maar dan moet ik echt wel heel hard lopen. Waarschijnlijk zakt dat later wel wat terug maar ik twijfel dan wel erg of ik dat ook 21 km kan volhouden.
Ook als ik nu naar mijn snelheid kijk van de vorige 7 km op (toen nog hartslag 170) liep ik 5.19 minuten over een km. En als ik de halve marathon tijd omreken dan zou ik op 5.55 of zo iets moeten lopen.
Doe ik nu iets fout of snap ik het niet helemaal?
Groetjes Fonda
Ik heb nog een vraag. Ik heb afgelopen zondag erg mijn best gedaan en mijn vorige PR met 2 minuten verslagen. Maar nu heb ik het schema ingevuld en nu moet ik nog harder lopen
Mijn halve marathon hartslag zou dan nu 172 tot 177 zijn. Maar dan moet ik echt wel heel hard lopen. Waarschijnlijk zakt dat later wel wat terug maar ik twijfel dan wel erg of ik dat ook 21 km kan volhouden.
Ook als ik nu naar mijn snelheid kijk van de vorige 7 km op (toen nog hartslag 170) liep ik 5.19 minuten over een km. En als ik de halve marathon tijd omreken dan zou ik op 5.55 of zo iets moeten lopen.
Doe ik nu iets fout of snap ik het niet helemaal?
Groetjes Fonda
Hoi Fonda,
Als je je pr verbeterd en deze tijd invult, dan past je schema zich automatisch aan naar de nieuwe omstandigheden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier niet blij mee bent omdat het schema dan nog zwaarder wordt.
Het is geen enkel probleem om de "oude" gegevens weer in te vullen en daar mee te blijven trainen. Gebruik deze hartslagen dan ook tijdens de wedstrijd.
Met blijde groet,
Rob
Als je je pr verbeterd en deze tijd invult, dan past je schema zich automatisch aan naar de nieuwe omstandigheden. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier niet blij mee bent omdat het schema dan nog zwaarder wordt.
Het is geen enkel probleem om de "oude" gegevens weer in te vullen en daar mee te blijven trainen. Gebruik deze hartslagen dan ook tijdens de wedstrijd.
Met blijde groet,
Rob