Ik heb een vraagje over het drinken tijdens de marathon.
Vorig jaar heb ik de marathon in Parijs gelopen ( met een "normaal" schema.
Ik ben toen geen muur tegen gekomen en heb eigenlijk helemaal geen moment gehad dat ik kapot ging.
Ik dank dit denk ik oa aan dat ik echt heel goed op voeding en drinken heb gelet.
Elke 5 km had ik een flesje in mijn hand van volgens mij een 1/3 liter wat ik dan helemaal opdronk.
Goed elke 40 min een gelletje.
Nu lijkt het me zo fijn om gewoon zonder flesje in mijn hand te rennen.
Hoeveel moet ik drinken om goed te kunnen rennen?
En stop ik dan bij zo n post en drink dat of al rennend drinken en dan weggooien?
drinken tijdens de marathon
- RunningRob - Sportrusten
Re: drinken tijdens de marathon
Hoi,
De gel kun je gewoon blijven gebruiken, en bij de meeste marathons kun je elke 5 km kiezen voor water of sportdrank. De hoeveelheid zul je zelf moeten aanvoelen, het maak nogal verschil of je met 10 graden of 20 graden loopt.
Ik zelf neem rustig de tijd om te drinken, bij een halve of een 10km zou je misschien wat tijd kunnen verliezen, bij de hele merk ik nauwelijks aan mijn kilometer tijden dat ik een drankpost hebt bezocht.
Succes!
Met blijde groet,
Rob
De gel kun je gewoon blijven gebruiken, en bij de meeste marathons kun je elke 5 km kiezen voor water of sportdrank. De hoeveelheid zul je zelf moeten aanvoelen, het maak nogal verschil of je met 10 graden of 20 graden loopt.
Ik zelf neem rustig de tijd om te drinken, bij een halve of een 10km zou je misschien wat tijd kunnen verliezen, bij de hele merk ik nauwelijks aan mijn kilometer tijden dat ik een drankpost hebt bezocht.
Succes!
Met blijde groet,
Rob