Beste Maarten en Koen,
Ik ben de notities voor de training een week te laat begonnen. Daardoor lijkt het alsof ik over 5 dagen ergens start, maar ik ben inmiddels gefinisht.
Jullie hebben Annemarie, mijn vrouw, en mij bij km14 aangemoedigd tijdens de Rotterdam Marathon.
We hebben hem uitgelopen!!
Annemarie in 4:44 en ik in 4:51. De laatste 6 km waren voor mij erg zwaar.
Het voorlaatste gelletje (km 34) viel niet goed en de laatste heb ik daarom niet genomen.
Het laatste paar keren pakten we in plaats van 1 beker water 2 stuks. En op het laatst kreeg ik die ook niet meer goed binnen.
Misschien is dat, samen met pijnlijke bovenbeenspieren, de oorzaak van mijn moeilijke laatste 6 km.
Ik heb daar (te) veel gewandeld. Na overschrijding van de finish heb ik staan overgeven (hoewel, ik had niets meer).
Na een minuutje was alles weer normaal.
Maar wat een ervaring! En dan die Coolsingel opdraaien. Zwaar, maar je wordt wel stevig aangemoedigd. En dat helpt!
Vandaag inmiddels nauwelijks meer spierpijn en ik begin weer in te krijgen in een klein rondje.
We gaan verder, gericht op halve marathons, de jaarlijkse Zevenheuvelenloop en wat er zich verder nog aandient.
En….. misschien nog wel een marathon. Annemarie wil wel, maar dan een andere.
En ik…..misschien ook wel, maar dan wel Berlijn of New York. Voor minder ga ik niet.
Dank voor jullie aanmoedigingen, jullie spontaniteit, jullie informatie en planningen en jullie webinars.
Ze hebben geholpen.
Mijn conclusie is: als er een volgende marathon komt, dan wil ik wel een paar keer 35+ hebben gelopen.
Uiteraard in combinatie met de schema’s van SportRusten.
Rotterdam Marathon uitgelopen
- RunningRob - Sportrusten
Re: Rotterdam Marathon uitgelopen
Dank voor je verhaal! En gefeliciteerd met het resultaat! Hulde
met blijde groet,
Rob
met blijde groet,
Rob