combinatie hockey en marathon
-
Anne Marthe
combinatie hockey en marathon
Ik doe mee aan de 100 dagen training en loop half oktober de Amsterdam marathon. Vorige week is het hockeyseizoen weer begonnen en met die trainingen en wedstrijden raak ik in de knel met het schema. Logisch natuurlijk, ik moet keuzes maken. Maar...ik hoop eigenlijk dat ik het hockeyen niet helemaal hoef te laten vallen. Zou bijv een combinatie van alleen een wedstrijd 1x per week icm 3 looptrainingen (vogels kijken weglaten?) een goede combinatie kunnen zijn? Ik weet sowieso dat het geen goede combinatie is maar ik vind het hockeyen gewoon zo ontzettend leuk en wil mijn team ook niet laten zitten. Tijdelijk niet trainen kan ik nog wel verkopen. Heel fijn als je met me mee kunt denken. Mocht het van belang zijn, mijn marathonhartslagen zijn 131, 136 en 140 en dat gaat prima, vrij gemakkelijk. Heel veel dank alvast! Anne Marthe
- RunningRob - Sportrusten
Re: combinatie hockey en marathon
Hoi Anne Marthe,
Vogels kijken mag je vervangen door een hockeytraining / wedstrijd, dat is geen probleem. Als je daarnaast 3 keer hardloopt is het prima.
Je mag ook een hockeytraining op een dag combineren met een hardlooptraining. Of je ruilt de intensieve training in voor een intensieve hockeytraining.
Belangrijkste zijn de twee trainingen op (halve) marathonhartslag, deze zul je moeten doen.
met blijde groet,
Rob
Vogels kijken mag je vervangen door een hockeytraining / wedstrijd, dat is geen probleem. Als je daarnaast 3 keer hardloopt is het prima.
Je mag ook een hockeytraining op een dag combineren met een hardlooptraining. Of je ruilt de intensieve training in voor een intensieve hockeytraining.
Belangrijkste zijn de twee trainingen op (halve) marathonhartslag, deze zul je moeten doen.
met blijde groet,
Rob
-
Anne Marthe
Re: combinatie hockey en marathon
Heel erg bedankt, en een antwoord naar mijn hart: blijven lopen én hockeyen!