Help! ziek 12 dagen voor Amsterdam Marathon
Help! ziek 12 dagen voor Amsterdam Marathon
Hi,
voelde me vorige week niet 100% maar tijdens het weekend ging het weer goed.
Vanochtend ineens misselijk, buikkrampen, denk ook koorts.
Net veel geslapen maar voel me nog brak.
Deze week staan er eigenlijk nog 3 trainingen op. 2x 14km en 1x vogels kijken.
Ik zie het niet zitten om deze nu te doen, wellicht wel a.s. zondag de 14km.
Ik weet dat ik inmiddels 45 trainingen heb voltooid (sinds 8 juli) met een totale afstand van 466,97 kilometer en een duur van 46:35:17 . Toch ben ik nu onzeker.
Goed rusten en uitzieken en vertrouwen op die kilometers die ik in de benen heb?
Wie heeft hier ervaring mee?
groetjes, Karina
voelde me vorige week niet 100% maar tijdens het weekend ging het weer goed.
Vanochtend ineens misselijk, buikkrampen, denk ook koorts.
Net veel geslapen maar voel me nog brak.
Deze week staan er eigenlijk nog 3 trainingen op. 2x 14km en 1x vogels kijken.
Ik zie het niet zitten om deze nu te doen, wellicht wel a.s. zondag de 14km.
Ik weet dat ik inmiddels 45 trainingen heb voltooid (sinds 8 juli) met een totale afstand van 466,97 kilometer en een duur van 46:35:17 . Toch ben ik nu onzeker.
Goed rusten en uitzieken en vertrouwen op die kilometers die ik in de benen heb?
Wie heeft hier ervaring mee?
groetjes, Karina
Re: Help! ziek 12 dagen voor Amsterdam Marathon
Karina,
Met 45 trainingen heb je voldoende kilometers gelopen. Dus de komende week overslaan is geen probleem. Het is beter om goed te herstellen en wellicht vrijdag nog een keer vogels te kijken en wellicht zondag een laatste 14 km op lage marathon HR. Maar alleen als je rust HR weer op normaal niveau is en je, je weer beter voelt.
Dan de laatste week 2 loopjes van 12 minuten en je bent helemaal klaar voor de marathon!!
Succes
Maarten
Met 45 trainingen heb je voldoende kilometers gelopen. Dus de komende week overslaan is geen probleem. Het is beter om goed te herstellen en wellicht vrijdag nog een keer vogels te kijken en wellicht zondag een laatste 14 km op lage marathon HR. Maar alleen als je rust HR weer op normaal niveau is en je, je weer beter voelt.
Dan de laatste week 2 loopjes van 12 minuten en je bent helemaal klaar voor de marathon!!
Succes
Maarten
Lopen met je hart: heerlijk!
Dank je Maarten.
Ik voel me weer goed en heb zaterdag nog 6km vogels gekeken en zondag 14k in HR marathon laag.
nu alleen nog de 2x12 min en vooral rusten. ik heb zin in zondag!
nu alleen nog de 2x12 min en vooral rusten. ik heb zin in zondag!
-
MarjoleineJC
Nog erger: vanochtend wakker worden met keelpijn, verkouden, hogere HR in rust ...ik WIL n i e t ziek worden!!!