Vorig jaar heb ik het 100 dagen schema gedaan als voorbereiding op de Jungfrau marathon.
Hoewel ik wist dat het niet de meest geschikte marathon zou zijn voor dit schema (want 25 km redelijk vlak, daarna flink klimmen) heb ik toch het schema gevolgd met als doel de eerste 25 fluitend door te komen.
Aangezien dit uitstekend gelukt is (ik ben toch al niet van de (hele) lange duurlopen als voorbeiding op een marathon) wilde ik ooit nog wel een keer een vlakke marathon lopen op dit schema.
Inmiddels heb ik ingeschreven voor een op zondag.
De Jungfrau marathon was echter op zaterdag en paste perfect bij mijn min-of-meer vaste trainingsdagen / avonden.
Ik heb echter een paar vragen / advies nodig:
- Mijn vaste loopavond is maandag (loopgroep); op welke manier zou ik deze het beste kunnen inpassen? Zo naar ma of di naar ma?
- Of kan ik dit schema ook een dag eerder beginnen (dus alsof de marathon op zaterdag is)? (ma-di-do-za zou beter in mijn dagelijkse schema passen)
- En tot hoelang zou dat eventueel kunnen? Welke week en hoe ga ik daarna ‘over’ naar de juiste dag (extra training of juist 1 overslaan)?
marathon schema aanpassen
- RunningRob - Sportrusten
Re: marathon schema aanpassen
Hoi,
Als je het schema je goed bevalt als je een dag eerder begint dan zou ik dat gewoon weer doen, en dat kun je gewoon aanhouden tot het einde. Heb je in de laatste week een extra rustdag, geen enkel probleem
Belangrijkste is dat je de trainingen netjes verdeeld over de week, als je dus 4 keer in de week traint: geen 2 rustdagen achter elkaar. Voor de rest kun je weinig fout doen
met blijde groet,
Rob
Als je het schema je goed bevalt als je een dag eerder begint dan zou ik dat gewoon weer doen, en dat kun je gewoon aanhouden tot het einde. Heb je in de laatste week een extra rustdag, geen enkel probleem
Belangrijkste is dat je de trainingen netjes verdeeld over de week, als je dus 4 keer in de week traint: geen 2 rustdagen achter elkaar. Voor de rest kun je weinig fout doen
met blijde groet,
Rob