Vanaf start was mijn hartslag meteen veel hoger dan gepland, maar alles voelde goed en ademhaling had ik onder controle. Was wat aan de warme kant, maar sprak met mijzelf af dat ik -5 slagen moest doen (door spanning zenuwen hitte) en dan klopte het met mijn plan. Mijn MHR laag-hoog was 154-159 maar liep hele marathon rond de 160-165 (overall gem 163 max 173), wat ik super goed kon volhouden en daarbij tot 30km een lekker tempo liep (bleek gem 5.45 te zijn, niet naar gekeken tijdens het lopen, ging puur op hartslag en gevoel). Veel support van vrienden en lopen in een groepje, goede sfeer en mooie weer, zorgde dat de tijd en kilometers voorbij vlogen, het ging zo snel en ik was alleen maar aan het genieten! Na 30km begonnen de bovenbenen het minder leuk te vinden, maar kon mijn aandacht goed verleggen en bleef vrolijk doorgaan, tempo werd wel wat lager (rond 6.05). Overal water gedronken, spons aangepakt en om de 5/6km een gelletje. Conditioneel ging het allemaal heel soepel, geen moment buiten adem geweest en niet hoeven wandelen. Vanaf vondelpark kon ik laatste 4km nog aanzetten en gefinished na 4h10 (geschatte tijd volgens sportrusten 4h16), super happy en tevreden! Van elke minuut en km genoten!
Voor mij werkt het sportrusten schema! Eerste weken alle trainingen braaf gevolgd en boekte na 3/4 weken vooruitgang, laatste 6 weken schema gecombineerd/zelf ingevuld met de 2 lange lopen op MHR laag en hoog en met 2x hockey (training als vogels kijken en wedstrijd intensief 1) en 1x voetbal in de week (intensief 2). Daarnaast op sociaal en voeding gebied niets gelaten of veranderd.. Benieuwd hoe ik presteer als ik 100% aan schema commit.. en misschien wat extra kracht training voor de bovenbenen, dat wordt de nieuwe uitdaging! Sub 4 moet mogelijk zijn.. Ga dan zeker weer via dit schema trainen!! DANK!!