NYM 05-11-2017

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
WimVernooij

NYM 05-11-2017

Bericht door WimVernooij »

Hallo Koen&Maarten

Eind juli ben gestart met de voorbereidingen voor de marathon van NY op 5-11-17.
Na het een en ander gelezen te hebben over het sportrustenschema ben ik gaan trainen volgends het 100 dagen Sportrusten programma .
Mijn enige doel was de marathon uitlopen zonder helemaal stuk over de finish te komen, ik wil na de marathon gelopen te hebben nog een paar dagen NY kunnen bekijken.
Vol goede moed begonnen.
Al snel merkte ik dat het trainen minder moeite koste, ik begon steeds makkelijker te lopen.
Had een aantal mooie rondjes gevonden passend bij de te lopen afstanden.
Trainen op hartslag ging ook steeds makkelijker begon te herkennen wanneer ik te hard of te langzaam liep.
Het vogels kijken vond ik de leukste training, kon ik mijn hond ook meenemen een Jack Russel van 15 jaar oud.(hij kon dat tempo nog aan)
Mijn snelheid nam toe terwijl mijn hartslag het zelfde bleef en het lukte mij met behulp van de ademhaling oefeningen mijn ademhaling onder controle te houden.
Ook mijn rusthartslag ging wat omlaag.
Het was qua weersomstandigheden ook een prachtige periode om te trainen.
Ben blessure vrij de training periode doorgekomen en heb geen gevoel van vermoeidheid gehad.
Gaandeweg kwam 5-11 in zicht en daarmee steeg ook de spanning een beetje, gaat het mij lukken?
De grote dag was aangebroken .
S’ ochtends om half zeven werden wij gedropt op het startterrein wachten tot 1100 uur (mijn starttijd).
Gelukkig was het aangenaam weer wat het wachten veraangenaamde, iedereen liep rond met een gezonde spanning op zijn gezicht ong 50000 lopers zouden van start gaan.
Eindelijk klonk voor mijn startgroep ook het kanonschot na eerst het Amerikaanse volkslied aangehoord te hebben, een emotioneel moment.
Een lang kippenvel moment brak aan.
Aangemoedigd door 2,5 miljoen razend enthousiaste toeschouwers die voor mij en nog een “ paar” lopers waren gekomen legde wij het parcours af. Een waanzinnige ervaring.
En het lopen ging boven verwachting, hartslag bleef goed ademhaling kon ik goed onder controle houden.
Er worden tijdens de NYM ongeveer 550 hoogtemeters bedwongen, tijdens het stijgen steeg mijn hartslag maar tijdens het dalen lukte het mij om m’n hartslag weer snel op het gewenste niveau te krijgen.
Ondertussen genieten van al die mensen langs het parcours .
Ik liep met een shirt wat bedrukt was met mijn voornaam, voortdurend hoorde ik mijn naam : come on Wim, you van do iT - go Wim go etc.
Na ongeveer 33 km merkte ik dat mijn tempo wat terugliep, ik probeerde wel mijn tempo erin te houden maar ongemerkt liep het wat terug.
Mijn hartslag en ademhaling waren nog steeds onder controle .
Genietend van het geweldige publiek kwam de finish steeds dichterbij en ging ik mij realiseren :ik ga het halen.
Naarmate de finish dichterbij kwam nam ook het aantal toeschouwers toe,gedragen door het publiek werden de laatste km afgelegd.
Met een onbeschrijflijk gevoel passeerde ik de finish, samen met vele medelopers allemaal met een Big Smile op hun gezicht.
Terug kijkend kan ik allen maar concluderen dat het sportrustenprogramma een prima programma is voor de recreatieve loper.
Het heeft mijn plezier in hardlopen verder doen aanwakkeren, zal er zeker nog weleens gebruik van maken.
Keep on Running.

Sportieve groet
Wim
RunningRob - Sportrusten

Re: NYM 05-11-2017

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Wim,

Gefeliciteerd met je prestatie! Hulde! :D :D

Dank voor je uitgebreide verslag!

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie