baantrainingen met interval of niet?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Katze

baantrainingen met interval of niet?

Bericht door Katze »

Hoi,

Ik ben net gestart met sportrusten met als doel de hele marathon te lopen in Rome.
Ik ben sinds 2015 aangesloten bij een atletiekvereniging, met 2 baantrainingen per week en 2 duurloopjes buiten.
Ik zie nu in m'n persoonlijke schema enkel een aanduiding voor een aantal kms op een bepaalde hartslag.
Interpreteer ik het goed dat ik die komende tijd geen intervaltrainingen meer doe? En dus niet per se naar de atletiekbaan hoef om te trainen?

Groetjes,

Katleen.
RunningRob - Sportrusten

Re: baantrainingen met interval of niet?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Kathleen,
Katze schreef:Interpreteer ik het goed dat ik die komende tijd geen intervaltrainingen meer doe? En dus niet per se naar de atletiekbaan hoef om te trainen?
Het schema kent inderdaad geen interval en baantrainingen. :)

Maar als je graag bij de club traint, blijft dit dan vooral doen. Je "Vogels kijken" training kun je later vervallen en in plaats hiervan een training bij de club doen. Een intensieve intervaltraining op de baan kun je eventueel doen in plaats van de intensieve training uit je schema.

Het is wel belangrijk dat je de trainingen op marathonhartslag zelf doet. Deze training is moeilijk met anderen te doen omdat deze hartslag en dus tempo erg persoonlijk is.

Blijde groet,

Rob
Katze

Re: baantrainingen met interval of niet?

Bericht door Katze »

Dankjewel Rob!
Plaats reactie