Hoi,
Gister, ik dacht dat ik er klaar voor zou zijn, heb ik mijn slechtste ervaring opgedaan tijdens de marathon van Rotterdam.
Tijdens het inlopen voelde mijn kuiten niet goed aan en dacht dat gaat misschien wel weg tijdens de loop. Tijdens de loop ging dat gevoel wel weg maar kreeg ik al last van mijn bovenbenen. Tijdens trainingen liep ik rond de 4,50 a 5 min/km bij een hartslag van 144. Ik dacht ik ga weg op 5,15 min/km ivm het warme weer en laat mn hartslag gedurende de loop opkomen.
eerste km 5,10 km hartslag 132. ik ben langzamer gaan lopen , 2de km 5,16 hartslag 142. Ik dacht toen vasthouden dit, dit is mooi maar bij km 3 begonnen mijn bovenbenen al te protesteren. Dit ging door tot ik bij km 8 dacht al aan opgeven, zo hard werken moest ik terwijl mijn hardslag gem 145 /146 was, hier lag het dus niet aan. Ik heb uiteindelijk 28 km uit weten te persen, ja zo voelt het voor mij. Ik zag mijn vrouw toen en toen wist ik het ik stop. Zij zei dat ik verstandig was. Zij was trots op mij omdat ik niet eigenwijs was, want opgeven komt eigenlijk niet in mijn woordenboek voor. Ik heb jullie methode geprobeerd. Ik vind jullie methode best goed voor een halve marathon voor mijn persoontje dan maar voor een marathon heb ik, denk ik, toch de kilometers nodig om mijn spieren er aan te laten wennen.
Kortom, voor een marathon training ga ik weer ouderwets de kilometers maken, maar hou m'n hartslag natuurlijk wel in de gaten.
Bedankt dat ik jullie methode hebt mogen mee maken.
Met vriendelijke groeten,
Sjon Vos
Opgegeven Marathon Rotterdam
- RunningRob - Sportrusten
Re: Opgegeven Marathon Rotterdam
Hoi Sjon,
Dank voor je verslag, jammer dat het niet gelukt is!
Als je nog een verdere analyse, wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn, dan staan we daarvoor open!
Blijde groet,
Rob
Dank voor je verslag, jammer dat het niet gelukt is!
Als je nog een verdere analyse, wat eventueel de oorzaak zou kunnen zijn, dan staan we daarvoor open!
Blijde groet,
Rob