Loopband

Plaats reactie
EricS

Loopband

Bericht door EricS »

Vorig jaar tijdens de marathon v Rotterdam ben ik de laatste 18 km helemaal stil gegaan. Dit met de traditionele trainingsmethode. Nu door t 100 dagenschema toch weer de motivatie gevonden om m weer te lopen. Ik 24 uur op en dan 48 uur af (brandweer). Ruimte en tijd genoeg dus om te trainen. Echter als ik t schema strak volg vallen er trainingen op een werkdag. Heb dan wel de beschikking over een krachthonk met loopband. Maar in mijn beleving kun je de loopband niet vergeet vergelijken met op de weg lopen. Wie heeft hier ervaring mee of kan er iets over zeggen. Ook hebben wij iedere wacht circa 1 uur dienstsport waarbij regelmatig gevoetbald wordt. Ook voetbal ik iedere zondag een wedstrijd. Krijg ik op deze manier voldoende rust of is t voetballen een positief extra's?
RunningRob - Sportrusten

Re: Loopband

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi EricS,

Een training op de loopband is nog altijd beter dan helemaal geen training :)
En ik train ook heel af en toe wel eens op een loopband. :D

Indien je traint voor een andere sport dan kun je deze training doen in plaats van "vogels kijken". Dan denk ik natuurlijk wel aan een training waarbij je fysiek bezig bent.

Belangrijk is wel dat, als je onregelmatig traint, wel je rustdagen in de gaten houdt. Dus dat je niet structureel 3 dagen achter elkaar gaat trainen. Maar als je een training incidenteel een dagje opschuift omdat het beter uitkomt met je werk zal niemand daar moeilijk over doen :)

met blijde groet,

Rob
EricS

Re: Loopband

Bericht door EricS »

Bedankt voor de reactie.
Plaats reactie