Beste Koen en Maarten,
Na lang twijfelen, ben ik toch begonnen met jullie schema.
Wat ik me nog afvraag is hoe je nu traint met drinken en voeding tijdens de marathon.
Ik verwacht er ongeveer vijf uur over te lopen. Althans zo snel was ik de vorige twee keer.
Bij de duurlopen boven de 10 km trainde ik toen met drinken, en nam ik gels mee. Moet ik dat nu vooral doen tijdens de 14 km lopen?
voeding en drinken tijdens training
-
Erwin van Veen
- RunningRob - Sportrusten
Re: voeding en drinken tijdens training
Hoi Erwin,
Tijdens de (halve) marathon doe je het volgende:
https://www.sportrusten.nl/kennisbank/w ... evenement/
Een kanttekening: er staat dat je NIET moet drinken als je een gel inneemt. Er zijn gels waarbij je dat juist WEL moet doen, let dus even op de gebruiksaanwijzing op de verpakking.
Tijdens de trainingen is het niet nodig te drinken / eten, tenzij het misschien erg warm weer is. Wel is het verstandig om te kijken of je de gels goed verdraagt tijdens het lopen. Dus probeer het wel een keer uit, en dan natuurlijk bij voorkeur bij een langere duurloop van 10km of meer. en expermimenteer eventueel met een andere gel of een andere verpakking.
Voor de liefhebbers, er zijn wat discussies geweest over altenatieve gels:
viewtopic.php?f=13&t=8
viewtopic.php?f=17&t=623
met blijde groet,
Rob
Tijdens de (halve) marathon doe je het volgende:
https://www.sportrusten.nl/kennisbank/w ... evenement/
Een kanttekening: er staat dat je NIET moet drinken als je een gel inneemt. Er zijn gels waarbij je dat juist WEL moet doen, let dus even op de gebruiksaanwijzing op de verpakking.
Tijdens de trainingen is het niet nodig te drinken / eten, tenzij het misschien erg warm weer is. Wel is het verstandig om te kijken of je de gels goed verdraagt tijdens het lopen. Dus probeer het wel een keer uit, en dan natuurlijk bij voorkeur bij een langere duurloop van 10km of meer. en expermimenteer eventueel met een andere gel of een andere verpakking.
Voor de liefhebbers, er zijn wat discussies geweest over altenatieve gels:
viewtopic.php?f=13&t=8
viewtopic.php?f=17&t=623
met blijde groet,
Rob