Warming Up en Cooling Down

Plaats reactie
Rob van Woudenberg

Warming Up en Cooling Down

Bericht door Rob van Woudenberg »

Ik ben net begonnen met de 100 dagen met als doel de marathon van Rotterdam
Wat mij opvalt , ook in het boek, is dat er nergens wordt gesproken over warming up en cooling down.
Wanneer ik intensief moet gaan lopen of een andere training moet doen, 10km bijvoorbeeld dan staat er alleen een hartslag en een afstand . Moet ik dan vooraf nog een WU doen en na afloop een CD? Of zit dit in die afstand? Want de WU en CD is toch op een andere hartslag? Maar dan wordt het wel meer dan 14km. Hoe zit dit?
RunningRob - Sportrusten

Re: Warming Up en Cooling Down

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Rob,

Goede vragen,
Ik weet dat Koen om te bewijzen dat het schema werkt geen warming up en colling down deed.

En een warming up en cooling down wordt niet echt besproken maar zou ik zeker aanraden. Je start dan met een ademhalingsoefening om je hartslag rustig te krijgen, mocht dit niet het geval zijn. Daarna rustig warmlopen.

Als je warm bent dan start je de afstand uit het schema. Na de training kun je uitlopen en dan gelijk weer een ademhalingsoefening om je hartslag weer omlaag te krijgen. Je herstel is dan beter.

De warming up en cooling down zitten dus niet in de afstand, en ja, dan loop je wat langer dan 14km.

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie