Duur 3 ?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
ermelinde

Duur 3 ?

Bericht door ermelinde »

Als beginnende hardloper ben ik eind maart begonnen met het schema voor 10K. Het is een hele geruststelling dat je niet alleen maar kunt verbeteren door sneller te lopen, integendeel :) Erg leuk en leerzaam !
Ik ben nu halverwege het schema en heb een paar keer de 'opdracht' gehad om een afstand te lopen in zone D3. Dit hou ik nauwelijks vol, ook de kortere afstanden niet. Laag duur 3 red ik nog net, maar voluit of hoger in D3 hou ik niet vol. Ik raak dan zo buiten adem dat ik moet stoppen. Is dit normaal en wat zou ik hieraan kunnen doen ?
Ik hoor het graag !
Koen - Sportrusten

Re: Duur 3 ?

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Ermelinde,

Het is normaal dat het wennen is en dat het in het begin lastig is om hoog in je hartslag te komen.

Tip: schrijf je in voor een evenement van 5 kilometer en probeer dan zo hard mogelijk te lopen. Vaak lukt het dan wél om hoger in je hartslag te komen.

Kun je hier wat mee?

Geluk,

Koen
ermelinde

Bericht door ermelinde »

Hoi Koen,

Dank voor je antwoord, zeker een idee ! Omdat ik nog erg langzaam loop (8 km/uur over 5 km) durf ik me nog niet goed in te schrijven voor een wedstrijd...

Wat zou je verder aanraden als ik volgens het schema moet lopen in Duur 3; toch proberen en afwisselen met korte stukjes wandelen, of is het belangrijker om met een lagere snelheid in D2, maar dan zonder wandelen ?

Groeten Ermelinde
Koen - Sportrusten

Bericht door Koen - Sportrusten »

De Duur 3 training kun je dan prima afwisselen met stukjes wandelen. Ik denk dat je vrij snel merkt dat het wél lukt.

Je kunt je prima inschrijven voor een evenement. Echt. Dat is niet alleen voor zogenaamd snelle lopers, dat is voor elk niveau.

Woon je toevallig in de buurt van Haarlem? http://letterenloop.nl/

Of Weesp? http://www.vechtloop.nl/

Daar lopen wij ook.

Geluk,

Koen
Plaats reactie