Hallo iedereen,
Ik ben sinds 5 weken aan het trainen volgens dit programma en merk dat ik al aanzienlijk wat "pijntjes" heb. Niet echt ondraaglijke pijnen, maar wel beetje last in mijn enkelgewrichten, mijn scheenbenen die wat lastig aanvoelen en mijn knie die soms wel wat pijn doet...
Doordat ik 2 maand in Tenerife zit, loop ik ook al maar 3 keer per week en liet dus telkens het vogelkijken varen... wel gaan we hier tamelijk veel wandelen...
Nu vroeg ik me af of het wel verstandig is als ik al zo veel last heb om het schema überhaupt door te zetten en toch voor die marathon te gaan of ik beter nog een jaartje gewoon train en dan opnieuw probeer.
Ik zou de marathon in Amsterdam gaan lopen.
Mijn maximum afstand tot nu toe is 25km, maar eigenlijk loop ik pas de laatste 5 maand meer dan eens in de week.
Nog mensen met deze ervaring?
Bedankt voor jullie insteek!
Wendy
Vermoeidheid?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Vermoeidheid?
Hoi Wendy,
Wat pijntjes is op zich geen probleem, deze zouden minder moeten worden naarmate het schema vordert.
Regelmaat is hierbij belangrijker dan afstand, dus mocht je het gevoel hebben dat je teveel traint probeer in ieder geval dan wel minimaal 3 keer per week te lopen en dan maar wat minder ver.
Je rusthartslag is een goede meting of je goed hersteld. Meet je deze dagelijks en is deze wel constant?
En train je nu veel meer km/week ten opzichte van voor je met Sportrusten begon?
https://www.sportrusten.nl/kennisbank/h ... -training/
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.
Met blijde groet,
Rob
Wat pijntjes is op zich geen probleem, deze zouden minder moeten worden naarmate het schema vordert.
Regelmaat is hierbij belangrijker dan afstand, dus mocht je het gevoel hebben dat je teveel traint probeer in ieder geval dan wel minimaal 3 keer per week te lopen en dan maar wat minder ver.
Je rusthartslag is een goede meting of je goed hersteld. Meet je deze dagelijks en is deze wel constant?
En train je nu veel meer km/week ten opzichte van voor je met Sportrusten begon?
https://www.sportrusten.nl/kennisbank/h ... -training/
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel.
Met blijde groet,
Rob