hallo iedereen,
ik heb afgelopen zondag de marathon van Nice (mijn debuut) uitgelopen!
hieronder een kort relaas:
- training vrij punctueel en minutieus gevolgd met uitzondering van laatste training van 14km aan lage marathon hr, deze heb ik geannuleerd wegens opkomend griepje. 12 min maandag loop ook geannuleerd en dinsdag voor de marathon heb ik als vervanging 8km gelopen aan lage marathon hr om wat vertrouwen op te bouwen. Zodoende ook de 12 min op woensdag geannuleerd.
- zaterdag (reeds in Nice aangekomen) terug opkomende griep/verkoudheidsverschijnselen. Maw, slechte nachtrust, veel te hoge rustpols etc.
- zondagmorgen terug beter en dus vol goede moed gestart.
- van in het begin duidelijk dat mijn hartslag te hoog was ondanks het lagere en aangepast tempo. HR was minstens 12-15 te hoog.
Ik heb mij dan geconcentreerd om deze HR zo lang mogelijk constant te houden en dat is gelukt tot ongeveer km 21-22. Daarna is hij terug beginnen te stijgen om aan mijn omslagpunt te komen rond km 30, daarna nog pijnlijke (volledig verzuurd) 12 km gelopen maar toch gefinisht.
Conclusie: het programma heeft mijn zeker geholpen, heb beter inzicht gekregen over mijn eigen lichaam en mogelijkheden.
Beetje pech door grieperigheid maar toch gelukkige finisher.
Vraagje:
Bestaan er schema's om nu verder te trainen om huidige conditie te onderhouden?
Beste groeten, Geert
relaas van mijn 100-dagen avontuur
- RunningRob - Sportrusten
Re: relaas van mijn 100-dagen avontuur
Hoi Geert,
Van harte gefeliciteerd met deze prestatie! Hulde!
Met blijde groet,
Rob
Van harte gefeliciteerd met deze prestatie! Hulde!
Met blijde groet,
Rob
Re: relaas van mijn 100-dagen avontuur
Geert,
Als je in vorm wilt blijven, zou je 3x per week moeten blijven trainen. Skip de vogelkijken. 1x intensief en 2x marathon HR loopjes.
Succes
Maarten
Als je in vorm wilt blijven, zou je 3x per week moeten blijven trainen. Skip de vogelkijken. 1x intensief en 2x marathon HR loopjes.
Succes
Maarten
Lopen met je hart: heerlijk!