Start 100 dagen hartslag

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Hanneke Hylkema

Start 100 dagen hartslag

Bericht door Hanneke Hylkema »

Dag Rob, ik loop nu recreatief hard 5-8 km om te ontspannen, vaak met een hartslag van 192, die ik alleen met wandelen omlaag krijg. Is dit ongezond (klinkt t namelijk wel) en zou de ademhalingsfocus verbetering / verlaging van hartslag moeten brengen? Dankjewel!
RunningRob - Sportrusten

Re: Start 100 dagen hartslag

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Hanneke,
hannekehylkema@hotmail.com schreef: 28 feb 2019, 08:05 Is dit ongezond
Nee dat is het niet. Een hartslag is net als een vingerafdruk, die is erg persoonlijk. Het enige dat zeker is, is dat je omslagpunt naarmate je ouder wordt langzaam omlaag gaat. Maar de één loopt ontspannen bij 192 en de ander bij 140.

Als je merkt dat je hartslag erg fluctueert, terwijl je voor je gevoel een constant tempo loopt, dan zou ik even de hartslagmeter controleren, dan is de meting waarschijnlijk niet in orde.
hannekehylkema@hotmail.com schreef: 28 feb 2019, 08:05 en zou de ademhalingsfocus verbetering / verlaging van hartslag moeten brengen?
Als je verkeerd ademhaalt kun je met een oefening en focus je hartslag lager krijgen. Het makkelijkst doe je dit door je ademhaling synchroon te laten lopen met je passen. Dus bijvoorbeeld 3 passen inademen, 4 passen uitademen. Naarmate je sneller loopt zal je ademhaling sneller worden. Je voelt zelf heel goed dat je te langzaam ademt. Je uitademing is gelijk of langer dan je inademing.

Blijde groet,
Rob
Hanneke Hylkema

Re: Start 100 dagen hartslag

Bericht door Hanneke Hylkema »

Dankjewel Rob!
Plaats reactie