schema aanpassen... hoe?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Angelzzz

schema aanpassen... hoe?

Bericht door Angelzzz »

Hallo

Ik zit toch een beetje te klooien met mn schema... Op woensdag heb doe ik namelijk interval-trainingen op de atletiekvereniging. Eerder zag ik op het forum dat er gezegd werd om deze dan 'vogels kijken' in je schema aan te houden, maar nu zag ik ergens anders weer dat je deze dan juist als 'intensief' moet inplannen.. maar als ik dit moet aanpassen... wissel ik dan gewoon de intensief-dag met de vogels kijken om? Maar dan zit hoog na intensief... ik begin zo de draad te verliezen en de moed ook :( HELP!

Dan nog een vraag: ik heb de training van gister gezien het weer, niet gedaan. Moet ik deze dan uit het schema verwijderen? Of gewoon niks invullen en gewoon doorgaan?

Ik hoor het graag!
Alvast bedankt,
Angelique
RunningRob - Sportrusten

Re: schema aanpassen... hoe?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Angelique,

Ik kan mij voorstellen dat het wat verwarrend is.
Als je een tweede sport doet naast het hardlopen, dan adviseren we altijd de "vogels kijken" te laten vervallen en op die dag dan je tweede sport te trainen. En dat geldt dus ook voor een training op de atletiekclub.

Echter een training op de atletiekclub is dus wel een hardlooptraining en als deze dus ook echt intensief is (zoals een interval) dan kun je er ook voor kiezen deze te doen in plaats van de intensieve training in je schema. Dus aan jou de keuze.

Als je de dagen omwisselt dan kun je dan gewoon doen door je weekschema aan te passen en de dagen om te wisselen. Belangrijkste is dat je de rustdagen mooi verdeeld over de week, dus geen twee rustdagen achter elkaar. Hoe je de rest van de week dan indeelt is aan jou.

Kun je hiermee verder?

Blijde groet,
Rob
Angelzzz

Re: schema aanpassen... hoe?

Bericht door Angelzzz »

Dank je wel Rob voor je geruststellende en heldere antwoord!
Ik ga mn schema aanpassen en dan moet het gewoon goedkomen

Op naar die Halve!!
Hele fijne dag
Plaats reactie