12 minutentraining geeft geen hartslag weer
-
Mariekedes
12 minutentraining geeft geen hartslag weer
Ha Rob,
Bij mijn 12 minutentraining staat dat ik 12 min in hartslag..... moet lopen. Er staat geen getal bij; klopt dat? Moet ik normale hartslagen aanhouden, of vogeltjes kijken?
En iemand schreef al over voeding; hebben jullie toevallig recepten voor de laatste week? Ik las ergens dat je in de week voorafgaand aan je marathon nog een snelle 10 kan lopen, zodat je glycoceenvoorraad zo goed als leeg is. De dagen daarna eerst vet- en eiwitrijk voedsel eten en koolhydraatarm en de laatste dagen juist koolhydraatrijk. Wat is jullie ervaring hiermee? en is het ook zinvol dat voedingsschema te hanteren als je glycoceenvoorraad niet op is (dus als je niet die snelle 10 km hebt gelopen)?
Dank maar weer voor al je nuttige antwoorden! De marathon moet nog beginnen, maar tot zover ben ik super enthousiast over jullie concept!
Groet, Marieke
Bij mijn 12 minutentraining staat dat ik 12 min in hartslag..... moet lopen. Er staat geen getal bij; klopt dat? Moet ik normale hartslagen aanhouden, of vogeltjes kijken?
En iemand schreef al over voeding; hebben jullie toevallig recepten voor de laatste week? Ik las ergens dat je in de week voorafgaand aan je marathon nog een snelle 10 kan lopen, zodat je glycoceenvoorraad zo goed als leeg is. De dagen daarna eerst vet- en eiwitrijk voedsel eten en koolhydraatarm en de laatste dagen juist koolhydraatrijk. Wat is jullie ervaring hiermee? en is het ook zinvol dat voedingsschema te hanteren als je glycoceenvoorraad niet op is (dus als je niet die snelle 10 km hebt gelopen)?
Dank maar weer voor al je nuttige antwoorden! De marathon moet nog beginnen, maar tot zover ben ik super enthousiast over jullie concept!
Groet, Marieke
-
John_Hardeman
Re: 12 minutentraining geeft geen hartslag weer
Ik sluit hier even op aan: ben ook benieuwd naar het antwoord op jouw vragen.
Groet,
John Hardeman
Groet,
John Hardeman
- RunningRob - Sportrusten
Hoi Marieke,
Je kunt de 12 minuten training op je lage marathonhartslag lopen, dus de laagste zone in je schema.
De enige uitzondering die je kunt maken is dat je de dagen voor de marathon bietensap gaat drinken, meer info is hier te vinden:
https://www.sportzorg.nl/nieuws/archief ... verbeteren
Blijde groet,
Rob
Je kunt de 12 minuten training op je lage marathonhartslag lopen, dus de laagste zone in je schema.
Ja: eet normaal en ga geen gekke dingen doen in de laatste week. Je wilt niet dat je darmen van slag zijn om het moment dat je de marathon moet lopen.Mariekedes schreef: ↑10 okt 2019, 10:28 En iemand schreef al over voeding; hebben jullie toevallig recepten voor de laatste week?
Dit lijkt me onzin. Waarom zou je dat willen? Je wilt uitgerust aan de start verschijnen, dus dan zou je deze 10km een week van tevoren moeten lopen. En je glycogeen voorraad is binnen een dag weer aangevuld.... Dus het effect is op de marathon dag zelf dan allang weer weg.Mariekedes schreef: ↑10 okt 2019, 10:28 Ik las ergens dat je in de week voorafgaand aan je marathon nog een snelle 10 kan lopen, zodat je glycoceenvoorraad zo goed als leeg is.
Zoals ik al zei: ga geen gekke dingen doen in de week voor de marathon.Mariekedes schreef: ↑10 okt 2019, 10:28 De dagen daarna eerst vet- en eiwitrijk voedsel eten en koolhydraatarm en de laatste dagen juist koolhydraatrijk.
De enige uitzondering die je kunt maken is dat je de dagen voor de marathon bietensap gaat drinken, meer info is hier te vinden:
https://www.sportzorg.nl/nieuws/archief ... verbeteren
Blijde groet,
Rob
-
Mariekedes
Dank voor je uitgebreide advies Rob!