Beste Medewerkers van Sportrusten,
Ik heb wat vraagjes:
Nav een inspanningstest heb ik mijn omslagpunt en hartslagzones laten berekenen. Resultaten werden weergegeven obv Z-zones. Op jullie site kun je via je omslagpunt je zones uitrekenen. Deze wijken af van mijn zones vanuit de inspanningstest.
Heeft dit impact op mijn schema? Of zit er verschil tussen D zones en Z zones,
Ik hoor het graag,
Niels
Hartslagzone Z vs D?
- RunningRob - Sportrusten
Re: Hartslagzone Z vs D?
Hoi Niels,
Er zijn veel manieren om de zones te berekenen, sommigen doen het aan de hand van je maximale omslagpunt, sommigen aan de hand van je omslagpunt en er zijn ook nog methoden die je rusthartslag meenemen. Vandaar dat de zones niet helemaal synchroon lopen.
Voor je training is het het handigste de zones te hanteren die Sportrusten berekend want daar zijn immers de schema's op gebaseerd
Met blijde groet,
Rob
Er zijn veel manieren om de zones te berekenen, sommigen doen het aan de hand van je maximale omslagpunt, sommigen aan de hand van je omslagpunt en er zijn ook nog methoden die je rusthartslag meenemen. Vandaar dat de zones niet helemaal synchroon lopen.
Voor je training is het het handigste de zones te hanteren die Sportrusten berekend want daar zijn immers de schema's op gebaseerd
Met blijde groet,
Rob