Sinds 7 november ben ik begonnen met het schema, om na 100 dagen de Groet van Schoorl te lopen.
De ademhalingsoefeningen doen lukt me redelijk goed. En het lukt me ook best om vier keer in de week te trainen.
Ik heb alleen moeite met de volgorde in het schema. Ik train al jaren met een loopgroep (loopscholing en intervallen) op dinsdag en elke zaterdag/zondag neem ik al hollend (in ongeveer 8km in het bos)de week door met mijn buurvrouw. Daarnaast ga ik ook nog een keertje naar de sportschool voor een pumples, om iets meer kracht te trainen. Daar kan ik ook een korte training op de loopband doen. Best handig, met een stabiele snelheid en hartslag!
Maar...ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik mijn activiteiten in het 100 dagen schema kan passen. Kun je de afstanden in het schema zomaar omwisselen? En kan ik een looptraining vervangen door een sportschoolsessie?
volgorde van het schema
- RunningRob - Sportrusten
Re: volgorde van het schema
Hoi Ellaver,
In het schema van 4 keer lopen kun je "vogels kijken" door een andere sportactiviteit. De andere drie kun je over de week verspreiden als je zorgt dat minimaal een rustdag tussen twee loopdagen zit, om het compensatie effect te verkrijgen.
https://www.sportrusten.nl/lanterfanten ... mpensatie/
Wat je wanneer doet maakt dan niet zoveel uit. Ik wel ben bang dat je keuzes zult moeten maken, om te overbelasting te voorkomen. je kunt natuurlijk een looptraining combineren met een bezoek aan de sportschool. Houd in ieder geval je rusthartslag in de gaten!
Succes.
Rob
In het schema van 4 keer lopen kun je "vogels kijken" door een andere sportactiviteit. De andere drie kun je over de week verspreiden als je zorgt dat minimaal een rustdag tussen twee loopdagen zit, om het compensatie effect te verkrijgen.
https://www.sportrusten.nl/lanterfanten ... mpensatie/
Wat je wanneer doet maakt dan niet zoveel uit. Ik wel ben bang dat je keuzes zult moeten maken, om te overbelasting te voorkomen. je kunt natuurlijk een looptraining combineren met een bezoek aan de sportschool. Houd in ieder geval je rusthartslag in de gaten!
Succes.
Rob