Schema halve marathon
Schema halve marathon
Ik had de vraag iets eerder gesteld maar nog geen reactie gezien. Wellicht heb ik die over het hoofd gezien. In het nieuwe schema voor de halve zie ik in de hartslagzones 4 slagen verschil terwijl bij de 10k hier een verschil van 16 of 8 was en hier voor mijn gevoel ook verschil leek te zijn in de D2 en D3 zones. Nu zie ik soms maar 1 hartslag verschil in de zones van de ene en andere training. Ik weet niet zo goed hoe ik dat in kan voeren in mijn horloge en zal ik volgens mij erg veel horlogekijkwerk moeten doen tijdens het lopen. Ik start 11 juli. Willen jullie misschien nog eens kijken naar het schema? Alvast bedankt!
- RunningRob - Sportrusten
Re: Schema halve marathon
Hoi Jet,
In het schema voor de halve loop je een keer op lage halve marathonhartslag en een keer op hoge halve marathonhartslag. Deze zones liggen 4 of 5 uit elkaar. Deze zones kun je dus invoeren. De derde zone is voor de intensieve training, deze ligt voor de halve maar iets boven de hoge halve marathonhartslag omdat deze al best intensief is. Wat ik zelf doe is de zone voor de hoge halve marathonhartslag en de intensieve combineren in mijn hartslagmeter. Dus ik gebruik deze zone voor beide trainingen, alleen loop ik de intensieve ook echt intensief, dus op de bovengrens zeg maar. De training op hoge marathonhartslag loop ik gewoon in het midden van de zone.
Mocht er nog iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.
Blijde groet,
Rob
In het schema voor de halve loop je een keer op lage halve marathonhartslag en een keer op hoge halve marathonhartslag. Deze zones liggen 4 of 5 uit elkaar. Deze zones kun je dus invoeren. De derde zone is voor de intensieve training, deze ligt voor de halve maar iets boven de hoge halve marathonhartslag omdat deze al best intensief is. Wat ik zelf doe is de zone voor de hoge halve marathonhartslag en de intensieve combineren in mijn hartslagmeter. Dus ik gebruik deze zone voor beide trainingen, alleen loop ik de intensieve ook echt intensief, dus op de bovengrens zeg maar. De training op hoge marathonhartslag loop ik gewoon in het midden van de zone.
Mocht er nog iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.
Blijde groet,
Rob
Re: Schema halve marathon
Ik begrijp het. Ik ga het nu proberen in mijn horloge te zetten. Al kan ik daar ook nog wel hulp bij gebruiken.
Ik heb een polar vatage m.
Groet!!
Groet!!