Beste,
vandaag heb ik voor de eerste maal in mijn schema voor de marathon voluit 10km moeten lopen.
Nu was mijn snelste tijd voor ik aan dit schema begon op de 10km 48 minuten en was mijn omslagpunt (gemiddelde harstlag) 190.
Vandaag was mijn tijd 42minuten en 55 seconden en was mijn omslagpunt (gemiddelde hartslag)183.
Dien ik mijn gegevens in mijn schema aan te passen aan mijn tijd en omslagpunt van nu of behoud ik mijn begin gegevens.
Met vriendelijke groeten,
Nicolas
omslagpunt
- RunningRob - Sportrusten
Re: omslagpunt
Hoi Nicolas,
Je kan je snelste tijd op de 10km in ieder geval aanpassen naar (afgerond) 43 minuten, je zult zien dat je trainingshartslagen ook wat verhoogd worden voor het resterende deel van het schema.
Met het omslagpunt ben ik altijd wat voorzichtiger, omdat je omslagpunt normaal gesproken niet of nauwelijks veranderd. Echter als je het gevoel hebt dat 183 beter is dan kun je dit invullen, maar als de trainingen tot nu toe prima gingen zou ik het gewoon op 190 houden.
Blijde groet,
Rob
Je kan je snelste tijd op de 10km in ieder geval aanpassen naar (afgerond) 43 minuten, je zult zien dat je trainingshartslagen ook wat verhoogd worden voor het resterende deel van het schema.
Met het omslagpunt ben ik altijd wat voorzichtiger, omdat je omslagpunt normaal gesproken niet of nauwelijks veranderd. Echter als je het gevoel hebt dat 183 beter is dan kun je dit invullen, maar als de trainingen tot nu toe prima gingen zou ik het gewoon op 190 houden.
Blijde groet,
Rob