Ik vraag me af of je omslagpunt veel kan verschillen in enkele jaren. 3 jaar geleden heb ik sportmedisch test gedaan waarbij mijn omslagpunt is gemeten op 184 met een max hs van 198. Hier had ik al mijn twijfels bij aangezien ik in trainingen/wedstrijd ook al vaker boven de 200 zat tot max 205. Er werd hierover gezegd dat dit waarschijnlijk onnauwkeurige schommelingen zijn van horloge.
Enkele maanden later liep ik een PR op 10 km met een gemiddelde hs van 198.
In 2019 liep ik tweemaal een hm voluit met gemiddelde hs van 192 en een 30 km met een gemiddelde van 191.
Dan ligt mijn omslagpunt toch hoger dan de 184 als ik bij de langere afstanden een zoveel hoger gemiddelde heb?
Recent een 10 km gelopen maar was na weinig trainen en niet helemaal voluit (alhoewel ik de laatste km er wel echt uit heb moeten persen), kwam toen op gemiddelde van 187. Het tempo wat ik nu loop komt overigens helaas niet in de buurt van mijn tempo dat ik 1,5 jaar geleden had tijdens PR.
Helaas heb ik door corona en omstandigheden afgelopen 7 maanden weinig getraind, heeft dit invloed op omslagpunt tov eerdere jaren?
Moet ik toch opnieuw meting doen?
Bedankt alvast, ik heb heel veel zin om weer gericht te gaan trainen