halve marathon

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
WillekeO

halve marathon

Bericht door WillekeO »

Ik heb me ingeschreven voor een halve marathon. Die is op 18 december in Putten, een bosloop.
Nu vraag ik me af: zou dat goed komen als ik dan de laatste 6 weken van het schema voor de halve marathon ga doen? Op 17 oktober liep ik de marathon van Amsterdam en daarna heb ik ongestructureerd een paar keer hardgelopen. Waarbij ik de neiging heb om te snel te gaan, want ik merk dat dit een stuk makkelijker gaat dan voor de marathon. En ik ben blijkbaar toch wel gevoelig voor de pr's die dat oplevert. Gisteren heb ik 15 km gelopen en dat ging lekker.

Deze halve wil ik gewoon rustig lopen, het is voor mij een trainingsloop voor de Asselronde in Apeldoorn in februari. Ik wil een paar wat langere afstanden trainen, tot 23 km. Op 15 januari ga ik beginnen met het schema voor de halve marathon van Enschede, en dan ga ik wel voor een pr. Maar dat is nu nog niet aan de orde.
RunningRob - Sportrusten

Re: halve marathon

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Willeke,
WillekeO schreef: 07 nov 2021, 11:25 Nu vraag ik me af: zou dat goed komen als ik dan de laatste 6 weken van het schema voor de halve marathon ga doen?
Met de marathontrainingen nog in de benen, lijkt me dit een prima plan. :)
Het schema voor de halve is best pittig, als je (nog) niet voor een snelle gaat, kun je rustig 5 slagen van de aangegeven hartslag aftrekken.

Succes!

Blije groet,
Rob
WillekeO

Bericht door WillekeO »

Ik loop de trainingen op hmtempo nu op de hartslag van de tempotrainingen voor de marathon. Hoge halve marathon hartslag er net iets boven, voor de lage net iets er onder. En dat gaat lekker. Het tempo kost iets meer energie dan die voor de hele, maar de afstanden zijn kleiner. Het voelt eigenlijk wel goed om wat sneller te lopen, na de rustige trainingen van de afgelopen maanden.
RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Goed bezig! Ga zo door!

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie