Wat een mooie ervaring! Rotterdam is toch wel de Marathon die je gelopen moet hebben. De eerste 25km ging goed met mooie tussentijden. In de training een keer 28km gelopen met minder voorbereiding, maar toen was de hartslag een stuk lager. Vanaf 10 km al op voeding gelet en steeds gedronken, maar mijn maag bracht de voeding niet in t bloed. Ik denk dat mn lichaam te druk met mijn benen bezig was. Bij 30km werd het echt wel zwaar en 5 km later liep mn hartslag snel op. Mijn bloedsuikerspiegel was veel te laag. Gelukkig stond mijn vrouw daar aan de kant met een banaan, water en chocolade. Even pauze genomen en mijn hartslag daalde naar 110 bpm. Toen weer verder en hartslag goed in de gaten gehouden. Net binnen de vier uur gefinisht. Trots op het resultaat, een kwartiertje langzamer dan gehoopt. Maar ja, als je pauze neemt duurt t langer… Pas na goed eten en drinken de bloedsuiker weer op niveau en voelde ik mij gelijk een stuk beter. Verder ook geen kramp of ongezonde spierpijn.
Een volgende keer wil ik toch meer oefenen met voeding bij lange afstand. Dat leer je bij 14 en ook 21 niet voldoende. Ik heb veel geleerd over mijn lichaam en weet nu wat een marathon is. Dat was naast uitlopen mijn doel. Dank voor de trainingen, omslagpunt bepaling en de support. Alle collega sportrusters keep on running! Alle finishers gefeliciteerd, en wie het niet redde: probeer het nog een keer want het blijft de Mooiste!!
De Mooiste voltooid, maar anders dan verwacht
- RunningRob - Sportrusten
Re: De Mooiste voltooid, maar anders dan verwacht
Hoi Peter,
Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! Super gedaan.
Dank voor je verslag!
Blijde groet,
Rob
Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! Super gedaan.
Dank voor je verslag!
Blijde groet,
Rob