Beste Sportruster,
Over het geheel genomen gaat het goed met het schema en lukt het me (redelijk) om binnen de verschillende hartslagzones te blijven. Mijn 10k wordt alleen steeds langzamer. Dat lijkt me niet de bedoeling. De laatste 10k heb ik binnen op de loopband gelopen, omdat het buiten te warm was. Graag advies. Alvast bedankt.
Sonja
10k steeds langzamer
- RunningRob - Sportrusten
Re: 10k steeds langzamer
Hoi Sonja,
Hoe voelen de trainingen zelf? Goed te doen of voelen ze (steeds) zwaarder?
Ik zou verder niet zozeer letten op je 10k tijd, maar meer of je tempo bij een bepaalde hartslag (halve) marathonhartslag) beter wordt. Dit zou op den duur wel beter moeten worden.
Ten slotte nog even dit: loopbanden zijn niet echt betrouwbaar in het weergeven van snelheid en afstand, die kunnen er zo 5 tot 10% naast zitten. Zeker de banden voor thuisgebruik. Houd dit in je achterhoofd als je deze trainingen vergelijkt met trainingen op de weg.
Mocht je dit geen bevredigend antwoord vinden hoor ik het graag! Dan puzzelen we nog even verder!
Blijde groet,
Rob
Hoe voelen de trainingen zelf? Goed te doen of voelen ze (steeds) zwaarder?
Ik zou verder niet zozeer letten op je 10k tijd, maar meer of je tempo bij een bepaalde hartslag (halve) marathonhartslag) beter wordt. Dit zou op den duur wel beter moeten worden.
Ten slotte nog even dit: loopbanden zijn niet echt betrouwbaar in het weergeven van snelheid en afstand, die kunnen er zo 5 tot 10% naast zitten. Zeker de banden voor thuisgebruik. Houd dit in je achterhoofd als je deze trainingen vergelijkt met trainingen op de weg.
Mocht je dit geen bevredigend antwoord vinden hoor ik het graag! Dan puzzelen we nog even verder!
Blijde groet,
Rob