Tijdelijk pauzeren 100 dagen? En komt er ook een app?

Besloten groep voor alle deelnemers aan het 100-dagen programma
Plaats reactie
Jantine Vos

Tijdelijk pauzeren 100 dagen? En komt er ook een app?

Bericht door Jantine Vos »

Hallo!

Ik vroeg me af of het ook mogelijk is het 100 dagen schema ook tijdelijk even te 'pauzeren'. Na ongeveer 2 weken vanwege ziekte letterlijk 'uit de running' te zijn geweest merkte ik dat het de weg wat kwijt was: de motiverende emails lopen dan namelijk niet meer synchroon met waar ik op dat moment zelf in het schema zat. In het begin probeerde in de achterstand 'in te halen', maar het lukte niet om de achterstand in te lopen. Het is na een tijdje best demotiverend, omdat je dan steeds het gevoel hebt dat je achterloopt. Nu ben ik volgens het 100 dagen programma officieel klaar met mijn 10km, maar ik ben dus zelf nog helemaal niet zo ver. T.z.t. wil ik wel weer een nieuw 100 dagen programma starten voor de halve marathon, maar ik vind het dan wel fijn om te weten of (en hoe) ik het programma even tijdelijk kan pauzeren als dat nodig is.

Daarnaast vroeg ik me af: komt er in de nabije toekomst ook een app beschikbaar? Ik gebruik sportrusten zelf - zoals waarschijnlijk veel andere gebruikers - altijd op mijn telefoon en ik zou het voor de toegankelijkheid wel echt een enorme verbetering vinden als in ieder geval de trainingsschema's ook via aan app te benaderen zouden zijn. Het voelt nu altijd een beetje als een omweg (en, excuus, soms ook wat gedateerd :) om iedere keer weer in te loggen via de browser om vervolgens met een paar keer doorklikken uiteindelijk pas in het schema terecht te komen. En ik heb sportrusten dan al als snelkoppeling op mijn beginscherm gezet :)

Hartelijke groeten!
Jantine
RunningRob - Sportrusten

Re: Tijdelijk pauzeren 100 dagen? En komt er ook een app?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Jantine,
Jantine Vos schreef: 09 nov 2020, 16:38 Ik vroeg me af of het ook mogelijk is het 100 dagen schema ook tijdelijk even te 'pauzeren'
Het is helaas niet mogelijk om het schema te pauzeren, het nu vanwege de Corona onmogelijk maar verreweg de meeste lopers gebruiken het schema in aanloop naar een evenement. En een evenement schuift natuurlijk niet op.
Overigens is het geen probleem als je eens een keer een training overslaat, als je 80% doet zijn we al blij.... En ik denk dat er erg weinig lopers zijn die geen enkele training missen gedurende de 100 dagen.

Wat wel mogelijk is, is dat je de einddatum aanpast, dat kan ten alle tijden gedurende het schema. Dus als je om wat voor reden dan ook een tijdje niet kan trainen, dan verschuif je gewoon de einddatum...
Jantine Vos schreef: 09 nov 2020, 16:38 Daarnaast vroeg ik me af: komt er in de nabije toekomst ook een app beschikbaar?
Voor zover ik weet zijn er op dit moment geen plannen voor een app, maar ik zal het doorgeven dat de wens er bestaat.
Wat ik wel vreemd vind is dat je elke keer moet inloggen, dat heeft denk ik met je telefooninstellingen te maken want normaal gesproken kan je tablet/telefoon/computer het wachtwoord onthouden zodat je het niet iedere keer moet invullen. Je kunt dan je dashboard als startpagina instellen.

Blijde groet,
Rob
Janneke - Sportrusten

Re: Tijdelijk pauzeren 100 dagen? En komt er ook een app?

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Jantine,

De wens om een app te gaan bouwen is er zeker ja!

:-)

Ik kan ook niet wachten tot die er is.

Groetjes Janneke
Plaats reactie